speciale dank aan Ricardo Bonsang voor een aantal foto's   Ambulance 15-421 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gerbuik vanaf februari 2013 Vanaf juli 2018 wordt deze ambulance ingezet voor het B+ vervoer Ambulance 15-422 Volkswagen Transporter T5 In gebruik vanaf augustus 2010 Vanaf juli 2018 wordt deze ambulance ingezet voor het B+ vervoer   Ambulance 15-142 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gebruik vanaf juni 2012 Ambulance 15-143 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gebruik vanaf november 2016     Ambulance 15-145 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gebruik vanaf mei 2012   Ambulance 15-146 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gebruik vanaf maart 2015   Ambulance 15-147 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gebruik vanaf november 2014 Ambulance 15-148 Mercedes Benz Sprinter "Visser Otaris Opbouw" In gebruik vanaf juni 2018 Logistiek voertuig 15-593  Kia Carens In gebruik vanaf mei 2015   Logistiek voertuig 15-594 Kia Picanto In gebruik vanaf februari 2012   De ambulance die in juni 2018 in gebruik is genomen is voorzien van een volledig electrische brancard van het merk Stryker   De Stryker brancard gezien vanaf de zijkant in uitgeklapte positie Ons nieuwe navigatiesysteem CityGIS. Dit systeem heeft zeer gedetailleerde kaarten die regelmatige updates krijgen. Zodoende kunnen we altijd op de snelste wijze bij de patiënt komen. Het systeem CityGIS is gekoppeld aan het GMS (Gemeenschappelijk Meldkamer Systeem). Zodra een rit wordt uitgegeven komt het adres direct in het navigatiesysteem te staan en beschikt de ambulancebemanning over alle details van de melding, zoals adres, aandoening, enz. Op deze wijze vervalt de noodzaak voor de meldkamer om alles mondeling te melden aan de ambulance. Met één klik alle gegevens in ons systeem. Deze hoogwaardige camera is in het achtercompar- timent van de ambulance gemonteerd. Deze camera met microfoon is verbonden met een tft scherm in het voorcompartiment. Met dit multifunctionele tft scherm kan de chauffeur alles horen en zien wat achterin de ambulance gebeurd, zonder om te moeten draaien in zijn stoel. Dit tft scherm dient overigens ook de achteruitrijcamera, welke achter op de ambulance is bevestigd. Dit alles draagt bij aan de veiligheid van de ambulancebemanning en de patiënt. De nieuwe generatie ambulances kenmerken zich door een zeer efficiënt opbergsysteem. Iedere ruimte van de containeropbouw wordt zinvol benut.  In de diverse kasten hebben wij ruimte voor alle materialen. Makkelijk toegankelijk en binnen handbereik tijdens het werken in de auto.   Het aanzicht van de nieuwe ambulances door de twee openslaande achterdeuren.  Onze extra medicijnvoorraad voor onderweg in de ambulance bevindt zich in een afsluitbare kast. In deze aluminium koffer (spoedkoffer) bevinden zich alle materialen en medicijnen die we eventueel nodig hebben tijdens een hulpverlening. Samen met de zuurstof en monitor gaat deze koffer vrijwel altijd mee naar de patiënt. De spoedkoffer weegt vol ongeveer 16 kg!   De twee 10 liter zuurstof flessen. Elk goed voor 2000 liter zuurstof (10 liter x 200 bar). Deze worden door een extern bedrijf bijgevuld. Daarnaast de (opgevouwen) schepbrancard.   Onze Lifepak 15 monitor. Met deze monitor kan defibrilleren, extern pacen, een ritmestrook / 12 afleidingen maken en beoordelen, de bloeddruk meten, de saturatie meten, CO2 meten en verder alle patiëntgerichte gegevens invoeren. Daaronder Het Digitale Rit Formulier (DRF). Dit vervangt de papieren versie. Alles wordt digitaal opgeslagen en zonodig digitaal verzonden of uitgeprint.   Het beademingspaneel. Hiermee kunnen wij een patiënt volledig beademen. Tijdens gebruik buiten de auto heeft dit apparaat zijn eigen 2 liter zuurstof fles en in de auto wordt hij aangesloten op de grote 10 liter zuurstof fles. Hij is voorzien van een mechanische peepknop waar we tot 10 peep kunnen geven. Boven het beademingspaneel ziet u de Laerdal Suction Unit (LSU). Dit is de zogenaamde "uitzuig". Hiermee kunnen wij sputum, e.d. wegzuigen bij de patiënt. Deze wordt veelal bij reanimaties gebruikt. Ook is het mogelijk om met dit apparaat onze diverse vacuumsspalken en matras vacuum te zuigen. Boven de LSU kunt u de spuitenpomp zien. Veel patiënten die wij overplaatsen vanuit een hartbewaking worden middels een dergelijk systeem van medicijnen voorzien. Doordat wij zelf over deze spuitenpomp beschikken, hoeft het ziekenhuis niet de eigen pomp mee te geven. De uitzuigunit. Een zeer effectief apparaat die een groot vacuum kan creëren om een patiënt (of een vacuumspalk) te kunnen uitzuigen. Hij kan met een beweging uit de houder worden gehaald voor gebruik. De unit is voorzien van disposable zakken, zodat het apparaat zelf nooit "vervuild" wordt.       In het magazijn staan een aantal grote kasten waar op een logische volgorde de verschillende materialen in voorraad liggen, zodat we snel de ambulances weer kunnen aanvullen. Dit specifieke magazijnsysteem zorgt voor overzicht en maakt het zeer eenvoudig om bestellingen door te geven aan de leverancier.   In de ambulance hebben we een schare aan extra hulpmiddelen om de patiënt te fixeren, verplaatsen en vervoeren. Op deze foto ziet u de wervelplank (met headblocks), de "KED-spalk", de schepbrancard, "het stoeltje" (om iemand zittend van een trap o.i.d. te verplaatsen), de nekkragen (maten pediatric - tall), de lange en korte beenspalk en de daarbij behorende vacuumpomp. Verder hebben we in de ambulance nog een volledig vacuum matras en een riemendraagstel om het brancard bovenstel te dragen.   Wagenpark Wagenpark